sâmbătă, 5 martie 2011

Suntem o firma mica si avem nevoie de promovare! Ce ne facem?

Publicitatea te face cunoscut. Publicitatea iti aduce clienti. Publicitatea vinde. Publicitatea te duce la nivelul urmator. 


Cu totii cunoastem uneltele folosite de companiile multinationale pentru a se promova: televiziune, radio, printuri costisitoare. In fata gigantilor omniprezenti, o firma mica pare ca nu are nicio sansa. Sau are?


Spre deosebire de companiile mari, carora nu le pasa de clienti, fiind orientate exclusiv pe profit, o firma mica, care se bazeaza pe o piata locala, sau cel mult regionala, nu ar putea supravietui fara clienti multumiti.


Asadar, ce am putea face noi, reprezentantii unui small business in Romania, pentru a ne promova afacerea, fara a intra prea mult cu mana in buzunar?


Vom enumera cateva strategii care functioneaza de fiecare data.


Oferiti-le clientilor dumneavoastra o experienta pe care sa si-o aminteasca! Pornind de la prima impresie pe care o are clientul cand intra pe usa...camasa care pica perfect...zambetul de pe buze...faptul ca va ridicati de pe scaun in semn de respect...un "Buna ziua, cu ce va pot ajuta?" spus cu o voce calda...si pana la momentul in care clientul iese din birou insotit de mereu binevenitul "Va mai asteptam pe la noi!"...totul trebuie sa inspire respect, incredere si un strop de buna dispozitie.
Clientul nu trebuie sa plece de la dumneavoastra din birou fara a avea zambetul pe buze!
Indiferent de tipul afacerii dumneavoastra, fie ca sunteti agentie de turism sau magazin, este foarte important sa mentineti clientii deja existenti interesati de serviciile pe care le oferiti. Cu siguranta ati constatat ca este mult mai putin costisitor sa pastrati un client pe care il aveti deja decat sa castigati unul nou.


Pastrati-va clientii informati! Fie ca alegeti sa le trimiteti e-mail-uri personalizate, optiunea de a se abona la un newsletter, oferte prin posta, produse gratis prin curier sau sa ii sunati periodic pentru a-i informa de noile oferte, este foarte important sa comunicati si sa pastrati legatura cu clientii dumneavoastra. In masura in care se poate, solicitati si un feedback din partea dumnealor. Aceasta este una din cele mai eficiente metode prin care aflati daca sunt sau nu multumiti de serviciile sau produsele dumneavoastra, avand si posibilitatea de a le schimba o eventuala impresie eronata sau de a le rezolva o eventuala problema aparuta intre timp.


Oferiti mai multe modalitati de plata! Un client dispune de cash, altul vrea sa plateasca prin banca iar celalalt prin intermediul unui card de credit. Trebuie sa fiti pregatiti sa primiti bani, in orice forma vin!


Fiti pregatiti sa raspundeti la orice intrebare referitoare la serviciile/produsele dumneavoastra! Indiferent daca vindeti scobitori sau microprocesoare, fiti pregatiti pentru intrebari cel putin indiscrete despre produsele dumneavoastra. Clientul vrea sa stie "pe ce da banii" si sa obtina calitatea dorita la cel mai bun pret. Invatati tot ce trebuie stiut despre produsele pe care le vindeti, chiar daca nu intra in aria dumneavoastra de specializare, pentru ca veti fi nevoit sa convingeti clientii ca au nevoie de produsul dumneavoastra.


Iar, pentru a crea o imagine completa si complexa a firmei dumneavoastra, nu in ultimul rand, aveti nevoie de o persoana care sa se ocupe exclusiv de promovarea afacerii prin diverse metode, un om de PR.


Solutii exista! Ramane la latitudinea fiecaruia ce face diferenta intre afacerea proprie si concurenta!


Alexandra Manolache 
PR, marketing, design
alexamanolache@yahoo.com
0786 66 86 67
0786 66 86 68

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu